کودکان هفت خان رستم را با موسیقی و نمایش روایت می کنند

کودکان هفت خان رستم را با موسیقی و نمایش روایت می کنند

به گزارش پیلانو موسیقی نمایش هفت خان رستم؛ نَقلی برای کودکان، به کارگردانی بهاره جهاندوست از چهارشنبه ۸ اسفندماه به مدت ۳ شب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی گروه نمایش، بهاره جهاندوست گارگردان نمایش «هفت خان رستم» درباره این اجرا اظهار داشت: نمایش فوق، پنجمین اثر نمایشی من در حوزه شاهنامه و نقالی است و مهم ترین خصوصیت آن بازنویسی طومار داستان «هفت خان رستم» از روی طومارهای معتبر نقالان با سابقه برای کودکان است. در نمایش های قبلی که من کار کرده ام با وجود اینکه بخشی از داستان ها توسط نقالان کودک اجرا می شد، اما مخاطب نمایش عموما بزرگسالان بودند. این دفعه داستان هفت خان رستم را تنها برای مخاطب کودک و با اجرای کودکان به صحنه می بریم.
وی بیان کرد: در این نمایش از یک گروه موسیقی و نقاشی برای اجرای زنده همراه با نقالی استفاده می شود که جذابیت بیشتری برای کودکان خواهد داشت. ۳۶ کودک در این نمایش حضور دارند که از مهرماه ۹۷ تمرینات لازم را پشت سر گذاشته اند.
مدیر «گروه هنری چامه» اظهار داشت: یکی از بهترین و آموزنده ترین داستان های شاهنامه برای کودکان، داستان هفت خان رستم است که علاوه بر فضای فانتزی و تخیلی دارای آموزه های نمادین بسیاری است و ضمن هیجانی که سفرها و نبردهای این داستان به همراه دارد، رفتار پهلوانی، شجاعت، خردورزی و امیدواری را به مخاطب بویژه کودکان منتقل می کند. برای معرفت بیشتر این آموزه ها، آنرا با موسیقی و نقاشی همراه کردیم.
نمایش تلفیقی «هفت خان رستم» از چهارشنبه ۸ اسفندماه به مدت ۳ شب در پردیس تئاتر شهرزاد تهران به صحنه می رود.