اجرای ارکستر سازهای ملی ایران و تقدیم یک قطعه به محمدرضا شجریان

اجرای ارکستر سازهای ملی ایران و تقدیم یک قطعه به محمدرضا شجریان

به گزارش پیلانو ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی با آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان و تقدیم یک قطعه به این استاد آواز ایرانی روی صحنه رفت.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، وحید تاج که بعنوان خواننده این ارکستر روی صحنه آمده بود، قبل از اجرای قطعه ای به نام موج رو به مخاطبان اظهار داشت: قطعه ای که در این لحظه اجرا می نماییم، نامش موج و ساخته فرهاد فخرالدینی با شعری از فریدون مشیری است. قبل از این خوانندگان خیلی خوب و زیادی این کار را خوانده اند، همچون استاد محمدرضا شجریان که من آواز را نزد او آموختم.
او افزود: با آرزوی سلامتی برای استاد شجریان این قطعه را به او تقدیم می نماییم.
سوئیت ابن سینا، چهارگاه برای ویولن و ارکستر، لزگینکا، رنگ شرقی، موج، خوش آمدی، بهار من، ریتم های رقص آذربایجان برای نقاره و ارکستر، شورآفرین، هورا ستکاتو، پرواز زنبور عسل، به یاد صیاد، دگر چه خواهی و خاک مهرآیین رپرتواری بود که برای این کنسرت در نظر گرفته شده بود.
به غیر از دو قطعه تنظیم این قطعات برای این ارکستر بر عهده علی اکبر قربانی بود.
امین غفاری بعنوان سولیست ویولن و وحید اسدالهی بعنوان سولیست نقاره در این اجرا حضور داشتند. اسدالهی هنگام تک نوازی در قطعه آذربایجانی چند بار مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت.
تم جشنواره امسال اجرای آثار آهنگسازان ایرانی است. آثاری بی کلام و با کلامی از فرهاد فخرالدینی، علی تحویدی، جواد لشکری و… در این کنسرت اجرا شد.