سکوت کارگردان مستند جنجالی مایکل جکسون شکست

سکوت کارگردان مستند جنجالی مایکل جکسون شکست

به گزارش پیلانو «دان رید» کارگردن مستند «ترک ناکجاآباد» که به مبحث اتهامات آزار جنسی کودکان توسط «مایکل جکسون» می پردازد، از ساخته خود دفاع کرد.
به گزارش پیلانو به نقل از هالیوود ریپورتر، مستند چهار ساعته «ترک ناکجاآباد» در حالی امسال با جنجال های فراوان در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی گردید که بنیاد «مایکل جکسون» این فیلم را ترور شخصیتی و نه یک اثر مستند توصیف کرد.
نمایش این مستند طولانی مدت در جشنواره ساندنس آمریکا با تشویق ایستاده مخاطبان بهت زده همراه بود، گرچه خیلی از طرفداران «مایکل جکسون» با تجمع در اطراف سالن نمایش فیلم نسبت به آن اعتراض کردند.
بعد از نمایش فیلم هم متخصصان بهداشت روان هم در لابی سالن نمایش حاضر شدند تا به کسانی که در پردازش فیلم به کمک نیاز دارند یاری برسانند.
«دان رید» کارگردان این مستند توضیح می دهد: “این یک مستند چهار ساعته ساخته یک مستندساز باتجربه با سابقه ای طولانی در تحقیق و روایت داستان های پیچیده است و بدون شک یک اثر مستند است. هر فردی که کمترین دانشی درباره این فرم سینمایی داشته باشد تشخیص می دهد که این یک مستند است. من در این فیلم به هیچ عنوان شخصیت «جکسون» را توصیف نکردم و فکر می کنم اگر فیلم را تماشا کنید متوجه خواهید شد که داستان درباره دو خانواده است و «مایکل جکسون» یکی از عناصر داستان است. اما من هیچگاه به دنبال شخصیت پردازی «جکسون» نبودم و هیچ اظهار نظری درباره آن در فیلم وجود ندارد و این یک اثر مستند درباره وی نیست بلکه به مبحث سو استفاده جنسی و نتایج آن در زندگی افراد می پردازد.
داستان مستند درباره دو نفر به نام های «وید رابسون» و «جیمز سیفچاک» و بازگوی رابطه آنها با «مایکل جکسون» است. «رابسون» که حالا ۳۶ ساله است در این مستند اذعان می کند که بین ۷ تا ۱۴ سالگی مورد آزار و اذیت از جانب «مایکل جکسون» قرار می گرفته است و «سیفچاک» هم که در دوران کودکی و در یکی از تبلیغات پپسی کنار «جکسون» حضور یافته بود هم ادعا می کند که در سن ۱۰ سالگی مورد سو استفاده جنسی «جکسون» قرار گرفته است. هر دوی این افراد جزئیاتی دردناک از تجارب خود در این مستند مطرح می کنند.
خانواده «جکسون» روز گذشته (دوشنبه) با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که دیگر نمی توانند بایستیم و اجازه دهیم این مجازات بدون محاکمه ادامه داشته باشد و کرکس های توئیتری و کسانی که هیچگاه «مایکل جکسون» را ندیده اند، از آن حمایت کنند.
بنیاد «مایکل جکسون» هم بعد از نمایش مستند در جشنواره ساندنس ضمن اعلام اینکه این اثر مستند نیست عنوان نمود که این فیلم از اتهامات تائید نشده که بر مبنای ادعای آنها ۲۰ سال پیش روی داده بعنوان حقیقت بهره برده است.
معترضان به نمایش مستند «ترک ناکجاآباد» در جشنواره ساندنس