تجلیل از هنرمندان متولد دی ماه با طعم انتقاد

تجلیل از هنرمندان متولد دی ماه با طعم انتقاد

به گزارش پیلانو تجلیل از هنرمندان متولد دی ماه درحالی برگزار گردید که مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوتان از فیلترینگ فضاهای مجازی انتقاد نمود.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، جشن تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد دی ماه ظهر (۱۷دی ماه) با حضور هنرمندان متولد این ماه و اعضای هیئت مدیره این موسسه در مجموعه «باغ زیبا» برگزار گردید.
سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوتان با اشاره به اینکه “پنج سال است که در حال برگزاری این مراسم هستیم” صحبت های خویش را با یادی از سالروز سانحه کشتی سانچی و فوت غلامرضا تختی شروع کرد و سپس اظهار داشت: ۳۶ نفر از هنرمندان پیشکسوت متولد دی ماه هستند و خوشبختاته آمار اعضای این موسسه از ۸۰۰ نفر عضو گذشته است. از سال جدید مبلغ هدیه را افزایش دادیم. تا مدتی قبل ۳۰۰ هزار تومان هدیه می دادیم که به اندازه یک سکه نیم بها بود و الان که ۵۰۰ هزار تومان است اصلا به چشم نمی آید.
وی همینطور بیان کرد: برای ما به این دلیل که به مراسم ها جشن می گفتند، مالیات خیلی سنگینی در نظر گرفته بودند بنابراین نام این مراسم را تجلیل گذاشتیم تا مشکلات مالیاتی برطرف شود.
مدیرعامل موسسه پیشکسوتان در صحبت های خود با انتقاد به فیلترینگ تلگرام و دیگر شبکه های مجازی اظهار داشت: واقعا نمی دانم چه کسی تصمیم گرفت تلگرام را فیلتر کند؟ چون الان خیلی از مردم با فیلتر شکن ها وارد فضاهایی می شوند که نباید این اتفاق می افتاد. سایت های نامناسب که دائماً وقتی فیلترشکن تان روشن است آنها برایتان می آید شرایط خیلی بدی را بوجود آورده است. این ضربه بزرگ و مهلکی به فرهنگ ما بود. می خواستند از یک مشکل بزرگ یا حتی کوچک جلوگیری نمایند اما اتفاق بزرگتری رقم خورد. کاش با کارشناسان متخصص در این خصوص صحبت می شد. کاش حداقل بررسی می شد که تبعات این دو اتفاق چه خواهد بود و پیش بینی می کردند در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد. امیدوارم بتوانیم این مشکلات را جبران نماییم.
عظیمی همینطور با اشاره به مبلغی که ماهیانه به حساب هنرمندان عضو این موسسه واریز می شود، اظهار داشت: ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان به حساب شما هنرمندان واریز می شود، اینها حقوق نیست بلکه این یک هدیه ماهیانه است که بعنوان حق عضویت به شما داده می شود.
او در انتها صحبت های خود بیان کرد: استاد سید حسن ارژنگ نژاد مسن ترین هنرمند پیشکسوت این موسسه هستند و متولد سال ۱۳۰۰ هستند.

در ادامه مراسم از هنرمندان متولد این ماه تجلیل شد.
خسرو سینایی، افلیا پرتو، اکبر آزاد، تورج شعبان خانی، ابراهیم پشت پناه، سید حسن ارژنگ نژاد، علی راه جیری، رضا ناجی، هما جدی کار، محسن روشن، علی اکبرپور، محمود پاک نیت، رسول اولیا زاده، آرش تاج، مریم معترف، ضیاالدین خطیر، یوسف صدیق، ایرج یکه زارع، مسعود صدیق، جواد علیزاده مقدم، اسماعیل فضل فرهادی، داود فرش باف لواسانی، صفر سامی، علی محمد جعفری دارنجانی، سیدرضا عالمی از هنرمندان متولد دی ماه هستند.