نمایشگاه نقاشی و تصویرگری شب یلدا در فردا

نمایشگاه نقاشی و تصویرگری شب یلدا در فردا

پیلانو: نمایشگاه گروهی آثار نقاشی و تصویرسازی به مناسبت شب یلدا در گالری فردا برگزار می گردد.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی گالری «فردا»، در نمایشگاه «صدای پای زمستان» که به مناسبت شب یلدا برگزار می گردد آثار تصویرسازی و نقاشی هنرمندان به روی دیوار خواهد رفت. در این نمایشگاه نزدیک به ۵۰ اثر به نمایش درخواهد آمد که تلفیقی از رنگ ها و خطوط هندسی است.
در این نمایشگاه از هنرمندان خواسته شده است که به پاسداشت این شب ایرانی آثاری در رابطه با حال و هوای این شب به تصویر بکشند.
مدیریت جمع آوری و کیوریتوری این نمایشگاه بر عهده سمیرا سلیمی است که این هنرمند در استیتمنت نمایشگاه «صدای پای زمستان» آورده است: صدای گام هایش، آرام، پیوسته و نجوا کنان در گوش میپیچد… زمستان پشت در خانه ایستاده و این پا و آن پا می کند تا همان یک دقیقه هم تمام شود و به دنیای سیاهی ها قدم بگذارد؛ تا سرد کند آتش کینه و خشم را و رخت سپید بپوشاند بر تن آرزوهایمان. اما… یلدا! امان از این تب و تاب تمام نشدنی اش، شب را به بلندای نامش روشن می کند و حریر مهتاب را نادیده می گیرد تا کمی دیرتر آغاز شود صدای پای زمستان.
هدف هنرمندان این نمایشگاه گوش فرا دادن به صدای این گام هاست، آنها بر آنند که از مرز خیال فراتر بروند و ترکیبی بیافرینند که نشان از رنگ و بوی آتشینِ یلداست؛ همانا نهایت تلاش ما افتتاح جشنی تصویرگرانه به یُمن آغاز زمستان است.
این نمایشگاه از ۳۰ آذرماه تا ۶ دیماه در گالری فردا برپا میگردد و علاقه مندان برای دیدن آن می توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ بازگشت کنند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.