گالری گردی در پایتخت؛ دورها آوائی است که مرا می خواند، نمایش مکث ها و برهم گذاری عکس ها

گالری گردی در پایتخت؛ دورها آوائی است که مرا می خواند، نمایش مکث ها و برهم گذاری عکس ها

به گزارش پیلانو نمایشگاه های دورها آوائیست که مرا می خواند و مکث ها و برهمگذاری عکس ها از فرشاد فداییان روز جمعه ۲۳ آذر در گالری های جاوید و افرند افتتاح می گردد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، برگزاری نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می نمایند و این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. روز جمعه ۲۳ آذر، فرهنگسرای نیاوران میزبان آثار سه استاد بزرگ خوشنویسی است که در قالب نمایشگاهی با عنوان «دستخط» افتتاح می گردد. همینطور در این روز مقرر است گالری هتل اسپیناس پالاس افتتاح شود که قبل از این مطلبی در خصوص ارائه مجوز به این گالری خبری نشده بود. در زیر فهرست تعدادی از نمایشگاه های هنری که در روز جمعه ۲۳ آذرماه افتتاح می شوند، می خوانید.
فرهنگسرای نیاوران
نمایشگاه خوشنویسی «دستخط» مشتمل بر آثار خوشنویسی سه استاد شناخته شده این عرصه جمعه ۲۳ آذرماه در فرهنگسرای نیاوران تهران افتتاح می گردد. در نمایشگاه خوشنویسی «دستخط» حدود ۷۰ اثر از امیرخانی، شیرازی و ملک‎زاده در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. در این مجموعه که با مشارکت بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران و موسسه فرهنگی هنری «آوای ایرانی» برگزار می‎شود، آثاری از مجموعه شخصی استاد امیرخانی، کتیبه‎های علی شیرازی و آثار شکسته نستعلیق مجتبی ملک زاده هم با موضوعات مختلف ادبیات ایرانی و با تذهیب پیمان پارس مهر (گلکار) به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه از دو مرقع شکسته نستعلیق ملک‎زاده هم رونمایی خواهد شد. نمایشگاه «دستخط» از ۲۳ تا ۳۰ آذر در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپا است و علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در ایام عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و در ایام تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران رجوع کنند.
گالری هتل اسپیناس پالاس
نمایشگاه آثار نقاشی و پرفورمنس مصطفی دمیرچی با عنوان «مرگ لوکس» جمعه ۲۳ آذرماه همزمان با آغاز به کار گالری هتل اسپیناس پالاس برگزار می گردد. «مرگ لوکس» نگاهی انتقادی به مبحث لوکس گرایی در دنیای معاصر دارد. در این نمایشگاه ۲۷ اثر به نمایش درمی آید که با موادی مانند رنگ صنعتی، ورق طلا و… خلق شده اند. دمیرچی که در نمایشگاه قبلی خود از رنگ های ارگانیک و دست ساز بهره برده بود در مجموعه «مرگ لوکس» از رنگ صنعتی ماشین های پورشه که رنگی خاص و گران قیمت است بهره برده است تا همراه با ایده انتقادی خود به تجمل گرایی، گفتمانی هم با ماده و متریال اثر داشته باشد. نمایشگاه «مرگ لوکس» ۲۳ آذرماه در گالری هتل اسپیناس پالاس افتتاح می گردد و تا ۳۰ آذر به نشانی سعادت آباد، میدان بهرود، خیابان عابدی، خیابان ۳۳، شماره ۲۱، هتل اسپیناس پالاس برپا است.
گالری فرشته
نمایشگاه نقاشی های شهناز زهتاب با عنوان «جهان فراموش شده» جمعه ۲۳ آذرماه در گالری فرشته افتتاح می گردد. این نمایشگاه عصر جمعه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۶ در گالری فرشته واقع در خیابان شریعتی، پایین تر از پل صدر- پلاک ۱۶۷۱ افتتاح و تا چهارم دی ماه برپا است.
گالری فردا
الناز کاظم تاش آثار نقاشی خویش را در قالب نمایشگاهی با نام «تائو» در گالری فردا به نمایش می گذارد. این هنرمند در این نمایشگاه آخرین آثار خویش را به نمایش خواهد گذاشت که همگی آنها آبستره، انتزاعی و ترکیبی هوشمندانه و خلاقانه از طبیعت و فضای شاعرانه زندگی است. در نمایشگاه «تائو» ۲۵ اثر از این هنرمند روی دیوارهای گالری فردا خواهد رفت. این نمایشگاه از ۲۳ آذرماه تا ۲۹ این ماه در گالری فردا برپا می گردد و علاقه مندان برای دیدن آن می توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ رجوع کنند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.
گالری مژده
نمایشگاه انفرادی نقاشی خط کیارش یعقوبی با عنوان «سایه سار» جمعه ۲۳ آذرماه در گالری مژده واقع در سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک گشایش می یابد. در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم عین الدین صادق زاده آمده است: «در روزگاری که رنگها و آذین ها چشم آزارند و فریبکار و مجال درست اندیشیدن و بی پیرایه دیدن را از مخاطب می ربایند و دریغ می دارند. رنگ هایی که حضورشان ما را از کیفیت و جوهر دور می سازند و تنها غفلت صورت و فریبندگی ظاهر را به ما ارزانی می دارند. سایه ها بی پیرایه اند، بی رنگند ولی صریح و قاطع اند و بی هیچ کم و کاستی ناب اند و به ذات هنر نزدیک تر. ما را به جوهر حروف و کلمات و نقش های رمزآلود و رقصان آن رهنمون می سازند.
بر این خلاقیت و دید و دلشوره و تلاش و هم نوشدن آفرین باد.»
گالری هما
نمایشگاه انفرادی امیرناصر اخلاقی با عنوان «آریرگارد» ۲۳ آذرماه در گالری هما افتتاح می گردد. در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «آریرگارد کسی است که چیزهای در حال زوال را دوست می دارد، ویرانی برای آریرگارد مترادف شکوه است. انسان آریرگارد در شناختن حالا ناتوان است، او خودش را متعلق به اتوپیا می داند او انسان نوستالژی است و در نوستالژیا زندگی می کند. و این بحرانی است که از ناهمخوانی وضع موجود و شرایط مطلوب ناشی می گردد. در نوستالژی نازمانی و نامکانی حاکم است، انسان در این سرزمین ابدی در سرخوشی بی انتها نفس می کشد در نوستالژی جایی برای مرگ نیست، نوستالژی نوعی از آرمان است. تنها نقص نوستالژی در هنر آنجاست که توهم جای خیال می نشیند من تلاش می کنم توهم نوستالژی را نوعی از انتزاع ببینم.»
علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۴ دی ماه به خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک، گالری هما رجوع کنند.
گالری خط سفید
نمایشگاه انفرادی حجم ساعده سروری و سلوی سمیعی کاشی با عنوان «باغ نقره» از ۲۳ آذر تا ۳ دی ماه در گالری خط سفید به نشانی خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲ برپا می گردد.
گالری زیرزمین دستان
نمایشگاه انفرادی نقاشی های عاطفه مجیدی نژاد با عنوان «بازدید: زیرو جی» جمعه ۲۳ آذرماه در گالری زیرزمین دستان واقع در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ گشایش می یابد.
گالری هفت ثمر
نمایشگاه نقاشی های سالومه پزشک پور و غزاله محبوب با عنوان «کنج» از روز جمعه ۲۳ آذر در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ برپا می گردد.
گالری کاوه
نمایشگاه گروهی نقاشی و نقاشی خط «مونوکروم» با آثاری از علیرضا اکبرزاده، رامونا ایزدی یار، سیمین بایرامی، کیمیا برناش، سولماز بهمنی، الچین پیامی، مولود پیله ور ابریشم، افسانه ثمری، مریم حقیقی خواه، فیروزه خدیوی، محدثه رمضانی، فریبا سلطانی، زهرا سلیمیان، فرشته علیجانی، غزاله فدوی، روشنک فکور، روشنک قفقازی و رضا نریمانی در گالری کاوه به نشانی خیابان ظفر، انتهای فرید افشار، خیابان دولتشاه غربی، خیابان پروین، کوچه تایباد، پلاک ۲۶ گشایش می یابد.
گالری لاله
نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «هویت» از روز جمعه ۲۳ آذرماه در گالری لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی افتتاح می گردد.
گالری جاوید
نمایشگاه انفرادی سهیلا اسکندری و علیرضا اکبری با عنوان «دورها آوائیست که مرا می خواند» جمعه ۲۳ آذرماه در گالری جاوید به نشانی میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد۱ برپا می گردد.
گالری افرند
نمایشگاه انفرادی عکس فرشاد فداییان با عنوان «مکث ها و برهمگذاری عکس ها» جمعه ۲۳ آذرماه در گالری افرند واقع در بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، پس از تقاطع اشک شهر، پلاک ۴۸ افتتاح می گردد. عواید فروش آثار به انجمن خیریه کودکان آوای اُتیسم مازندران اختصاص خواهد یافت.
گالری فرمانفرما
نمایشگاه آثار شبنم شعبانی با عنوان «گیان» و نمایشگاه چیدمان صوتی ایمان جسمی با عنوان «گوش تنهایی» از جمعه ۲۳ آذر تا ۷ دی ماه در گالری فرمانفرما به آدرس تهران میدان هفت تیر، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپا می گردد. نمایشگاه «گیان» در طبقه اول و نمایشگاه «گوش تنهایی» در طبقه دوم گالری فرمانفرما برگزار می گردد.