بانوی نگارگر فارسی: مردم با هنر مینیاتور ایاغ نیستند

بانوی نگارگر فارسی: مردم با هنر مینیاتور ایاغ نیستند

پیلانو: بانوی هنرمند نگارگر (مینیاتوریست) فارسی از استقبال نکردن مردم این استان و سایر نقاط کشور از هنر نگارگری گلایه و افزود: مردم مدت هاست با هنر نگاری و مینیاتور چندان ایاغ نیستند؛ هنرمندان این رشته باید منتظر بمانند تا گردشگر های خارجی و بعضی توریستهای داخلی سراغ هنرشان را بگیرند.
مهسا روستا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل گروه دختران نیل در شیراز که با هدف اشتغالزایی در رشته های گل و مرغ، تذهیب، مینیاتوری و…ایجاد شده اشاره و اشتغالزایی برای زنان و شناساندن هنر نگارگری به گردشگر ها و اقتصاد هنری را از مهمترین دلایل تشکیل این گروه عنوان نمود.
وی با اشاره به اینکه اغلب آثاری که توسط بانوان هنرمند این گروه خلق می شود، آثاری در باب تصویرسازی، اشعار و داستان های کهن ایرانی است، اضافه کرد: تابحال بیشتر از ۴۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار و پنج مقام جهانی نگارگری از آمریکا را کسب کرده ایم.
این بانوی نگارگر، تعداد نمایشگاه های انفرادی برگزار شده طی سال های اخیر با تمرکز بر محوریت رشته های نگارگری را ۱۷ نمایشگاه اعلام نمود و اظهار داشت: امکان حضور و یا برپایی نمایشگاه های خارجی نداریم، چون که هم پر هزینه است و هم استقبال داخلی چندانی از این نوع نمایشگاه ها نمی گردد.
روستا همینطور با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۰ بانوی هنرمند در گروه دختران نیل مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: در سال های گذشته نزدیک به ۷۰۰ اثر از آثار هنرمندان زن این گروه به فروش می رفت اما امسال ضعیف تر شده که امید است با بهبود شرایط اقتصادی شاهد حمایت سازمان های دولتی و خصوصی از این هنر و زنان هنرمندان این گروه باشیم.