پاسخ های وزیر ارشاد به چند سوال

پاسخ های وزیر ارشاد به چند سوال

پیلانو: سید عباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ درباره تامین ارز برای بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر، با اشاره به گروه های هنری خارجی که در ایران حضور پیدا می کنند، اظهار داشت: ما هنوز با برگزاری این جشنواره ها فاصله داریم اما تقاضاهایی را که در این مجموعه بوده، با سازمان برنامه وبودجه در بین گذاشتیم.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، سید عباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ درباره تامین ارز برای بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر، با اشاره به گروه های هنری خارجی که در ایران حضور پیدا می کنند، اظهار داشت: به صورت کلی ما در جشنواره های تئاتر، سینما و موسیقی این مساله را داریم. ما هنوز با برگزاری این جشنواره ها فاصله داریم اما تقاضاهایی را که در این مجموعه بوده، با سازمان برنامه وبودجه در بین گذاشتیم البته شرایط ارزی کشور را می دانیم اما این تقاضا را به آقایان منتقل کردیم که حداقل اگر این مورد در بخش کالاهای اساسی قرار ندارد، حداقل بتوانیم در فضای بازار دوم این خدمات عرضه قرار بگیرد.
صالحی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اینکه قولی در این مورد گرفته است یا نه؟ بیان کرد: اجمالا مقرر است کمک هایی داشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در حاشیه آیین تجلیل از اعضای ارکستر سمفونیک تهران در دوران دفاع مقدس، با خبرنگاران صحبت می کرد، هنگامی که با پرسشی درباره قانون منع به کار گیری مدیران بازنشسته و تکلیف تغییر مدیریت سازمان سینمایی در این زمینه مواجه گردید، پاسخی نداد.
او با این وجود با وجود اینکه مدت زمان ماموریت مدیرعامل فعلی بنیاد رودکی تمام شده، درباره تمدید حکم او یا تغییر مدیریت این مجموعه پاسخ روشنی نداد و فقط اظهار داشت: هم اکنون آقای صفی پور (مدیرعامل فعلی بنیاد رودکی ) در بنیاد رودکی هست و شما می بینید که فعال برنامه ها را اجرا می کنند.
صالحی که شامگاه ۲۸ مهرماه در تالار وحدت سخن می گفت، همینطور درباره برنامه تجلیل از اعضای ارکستر سمفونیک تهران در دوران دفاع مقدس بیان کرد: این برنامه، برنامه بسیار خوبی بود که عملا فضایی را برای بازگشت به دفاع مقدس تولید کرد و می توان اظهار داشت که موسیقی با موسیقی دفاع مقدس جان تازه گرفت. البته همان گونه که می دانید شرایط پس از انقلاب اسلامی، موسیقی شرایط در تردیدی داشت. اجرای موسیقی حماسی در کشور شروع جدیدی برای فضای موسیقی جمهوری اسلامی بود و به اعتقاد من موسیقی دفاع مقدس این فضا را برای کلیت موسیقی کشورمان ساخت.
وی افزود: موسیقی حماسی دوره دفاع مقدس ما چند کار را برای ما انجام داد، ازاین رو می توان گفت هم در بسیج مردمی در دوران سخت و ویژه دفاع مقدس و اعزام آنها به جبهه ها نقش مهمی را ایفا کرد و هم در فضای توان افزایی ملی رزمندگان در فضای جنگ تاثیر خویش را انجام داد. از سوی دیگر این موسیقی فضایی را در کشور باز کرد که این هنر بتواند در ایران به فعالیت خود که در هاله ای از ابهام بود ادامه پیدا کند.
صالحی اظهار داشت: به نظر می رسد در آغاز دهه پنجم انقلاب دین خودمان را به موسیقی حماسی بیشتر از گذشته ادا نماییم. با شرایطی که در این دوره داریم و در فضای ملی تنگناهایی خاص پیدا کردیم و مجموعه هایی به سواستفاده از این فضا امید بستند، موسیقی حماسی می تواند دریچه ای برای حفظ عزت و غرور ملی ما باشد.