دست هایی با ذهن خالی

دست هایی با ذهن خالی

پیلانو: شیرین محسنی نسب در دومین نمایشگاه انفرادی خود، نقاشی هایی با مبحث دست را به نمایش می گذارد که با ذهن خالی روی بوم شکل گرفته اند.
این هنرمند در گفت وگو با ایسنا درباره نمایشگاه جدیدش اظهار نمود: در مجموعه جدیدم رنگ ها ملایم تر و پخته تر شده اند اما خطوط اکسپرسیو به قوت خود باقی هستند. از پرنده های همیشه حاضر که گویی شاهدان من هستند در این مجموعه خبری نیست، اما همچنان از بافت و کلاژ بهره برده ام.
او افزود: من به شدت به نگارگری و هنر سنتی علاقه مند هستم و در آثارم به صورت ناخودآگاه ظهور پیدا می کنند. در این مجموعه هم همچنان خطوط اکسپرسیو به صورت قلمگیری های ایرانی به چشم می خورند.
محسنی نسب با اشاره به اینکه نقاشی ترکیب رنگ و طراحی در کنار هم است، اضافه کرد: طراحی و رنگ های من به صورت ناخودآگاه و به صورت آبستره تولید می شوند و کنترلی روی آنها ندارم و تحت تاثیر اتفاقی هم که می افتد قرار نمی گیرم. برای من مینیمال و موجز بودن کار جذاب تر است.
این هنرمند اظهار داشت: من بی پالت رنگ خاص و اتوودی مشخص، با ذهن خالی مقابل بوم می نشینم و وقتی بلند شدم با اتفاقی که افتاده مواجه می شوم. بنابراین نقاشی هایم را دوست دارم چون من را غافلگیر می کنند. وقتی به کار فکر می کنم، چیز خوبی از آب درنمی آید؛ اما کافی است فقط با ناخودآگاهم کار کنم. همیشه جواب می دهد و ترکیب خوبی می گردد.

او با اشاره به اینکه نقاشی های مرا خطوط مرزی چیزی بین بودن یا نبودن تشکیل می دهند، اعلام نمود: به ساخت و ساز در کارهایم علاقه ای ندارم. این نوع ساخت و ساز را فقط در پرنده های کار های من می بینید و از این پارادوکس بوجود آمده لذت می برم.
محسنی نسب اضافه کرد: از همنشینی گل ومرغ ها در کنار خطوط خشن و رنگ های وحشی لذت می برم هرچند که از لحاظ تکنیکی و ترکیب بندی کار سختی است و من تمام تلاش خویش را می کنم.
این نقاش با اشاره به اینکه مجموعه قبلی کارهایش من با عنوان «دوزخ، برزخ و بهشت» شامل ترکیب بندی های آبستره ای بودند، اظهار داشت: این ترکیب بندی ها از خطوط و رنگ های اکسپرسیو شکل گرفته و در کنار این هیاهوی مدرن، پرنده های باغ های ایرانی جای گرفته بودند.
لی لی گلستان درباره مجموعه «دوزخ، برزخ و بهشت» او اظهار داشته بود: «تلفیق سنت با مدرنیته زیاد شنیده شده و بسیار اجرا شده است. اما این دفعه آنچنان ظریف و زیبا کار شده که همچنان دیدنش لذت بخش است. بسیار لذت بخش».
شیرین محسنی نسب، متولد ۱۳۶۱ و دانش آموخته دانشگاه علم و فرهنگ است که در رشته نقاشی و هنرمحیطی فعالیت می کند.
نمایشگاه نقاشی های شیرین محسنی نسب از جمعه ۲۳ تا سه شنبه ۲۷ شهریور ماه در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برگزار می گردد.