فراخوان دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه منتشر گردید

فراخوان دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه منتشر گردید

پیلانو: فراخوان دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه با جمله «ایران نگارخانه ای برای شاهنامه» منتشر گردید.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه با هدف ارج نهادن و پاسداشت جایگاه حکیم سخن فردوسی، شاهکار بی مانندش شاهنامه و تاثیر جلوه های زیبای آن در زندگی ایرانی ها و پارسی زبانان در گستره ایران بزرگ فرهنگی، همینطور نگاه به شاهنامه و تاثیرات آن با استفاده از دوربین های عکاسی و پیوند میان شاهنامه، ادبیات و هنر برگزار می گردد.
آرامگاه و تندیس فردوسی در توس، تندیس های فردوسی در سراسر ایران و جهان، نقاشی ها، دیوارنگاره ها و آثار حجمی و محیطی برگرفته از شاهنامه، نقالان و هنرهای نمایشی در پیوند با شاهنامه، ایران در آیینه شاهنامه، نمود شاهنامه در زندگی ایرانی ها و دیگر پارسی زبانان، شاهنامه پژوهان، آموزگاران شاهنامه و استادان سرشناس زبان و ادب فارسی، موزه شاهنامه و اسطوره قزوین، نگارگران شاهنامه و نقاشی های قهوه خانه ای، پرتره شاهنامه پژوهان و استادان سرشناس زبان و ادب فارسی و ورزش های پهلوانی و پیوند آنها با شاهنامه موضوعات این جشنواره را دربرمی گیرد.
تصاویر ارسالی می توانند توسط دوربین عکاسی، تبلت یا تلفن همراه ثبت شوند. هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۱۰ قطعه عکس، به صورت سیاه و سفید یا رنگی تا چهاردهم مردادماه ۱۳۹۷ به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید. شرکت کنندگان گرامی می توانند آثار خویش را با مشخصات ۱۰۰۰ پیکسل در ضلع بزرگ عکس و فشردگی ۷۲ دی پی آی به نشانی shahnameh.negarkhane@gmail.com ارسال نمایند.
تصاویر انتخاب شده توسط هیات داوران در کتاب نفیسی به نام نگارخانه شاهنامه جلد دوم چاپ و به نفر اول این جشنواره مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم هفت میلیون ریال جایزه نقدی و نفرسوم پنج میلیون ریال جایزه نقدی پرداخت می گردد.
نمایشگاه آثار برگزیده در اردیبهشت و خرداد ماه ۱۳۹۸ برگزار می گردد. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به آدرس Www.shahnamehpajohan.ir رجوع یا با شماره ۰۹۳۳۸۵۷۱۵۰۱ تماس بگیرند.
جشنواره ملی عکس شاهنامه هر دو سال یک بار از جانب باشگاه شاهنامه پژوهان، هفته نامه امرداد و باشگاه نقالان برگزار می گردد. دومین دوره این جشنواره با همکاری موزه شاهنامه و اسطوره قزوین برگزار می گردد. فراخوان اولین دوره این جشنواره در فروردین ماه ۹۵ منتشر گردید.